U Upravnom odjelu za financije i nabavu obavljaju se sljedeći upravni, pravni i stručni poslovi koji se odnose na:
izradu prijedloga Proračuna Grada i nadzor njegova izvršenja,
kreiranje i koordiniranje pri izradi osnova dugoročne financijske politike Grada,
izradu uputa i smjernica za izradu prijedloga Proračuna Grada i financijskih planova proračunskih korisnika,
analizu prijedloga i usklađivanje financijskih planova proračunskih korisnika s procijenjenim prihodima i primicima,
izradu plana rashoda i izdataka upravnih tijela Gradske uprave i kontrolu izvršenja istog,
knjigovodstveno evidentiranje prihoda, primitaka, rashoda i izdataka Proračuna i tijela Gradske uprave,
izradu polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna i drugih financijskih poslova za gradonačelnika i Gradsko vijeće,
planiranje likvidnosti Proračuna prema novčanom tijeku Proračuna,
utvrđivanje mjesečne dodjele sredstava u skladu s likvidnošću Proračuna i preuzetim obvezama proračunskih korisnika,
knjigovodstveno evidentiranja imovine Grada i izradu bilance dugotrajne imovine,
poslove vezane za popis duga, izdana jamstva i zajmove, te obvezno izvještavanje Ministarstva financija,
dobivanje suglasnosti za zaduživanje i davanje jamstava,
pripremu akata za uvođenje gradskih poreza, evidentiranje i kontrola plaćanja,
brigu o pravovremenoj naplati svih prihoda s naslova poreza, taksa i pristojbi, najamnina i zakupnina za korištenje poslovnih i stambenih prostora u vlasništvu Grada,
provođenje prisilne naplate potraživanja koja nisu u nadležnosti drugih upravnih odjela,
financijsko-računovodstvene poslove vezane za rad tijela Grada i tijela mjesne samouprave,
obračun plaća i naknada, ugovora o djelu i drugih izdataka,
obavljanje platnog prometa, blagajničko poslovanje i fakturiranje,
izradu izvješća za potrebe Ministarstva financija, Porezne uprave, REGOS-a i potrebe državne statistike,
sustav unutarnjih financijskih kontrola i fiskalnu odgovornost,
gradsku riznicu,
izradu i objavu plana nabave te ažuriranje istoga tijekom proračunske godine,
ažuriranje podataka na web stranici Grada Petrinje vezano uz propise iz područja nabave,
vođenje registra ugovora i okvirnih sporazuma,
provođenje postupaka javne nabave propisanih Zakonom o javnoj nabavi, Zakonom o koncesijama i Zakonom o javno-privatnom partnerstvu i pratećim uredbama od dostavljanja odluke o pokretanju postupka javne nabave sa pratećom dokumentacijom,
organiziranje i provođenje postupaka jednostavne i javne nabave roba, radova i usluga za potrebe Grada, sukladno odlukama nadležnih tijela,
izradu prijedloga ugovora i okvirnih sporazuma za nabavu radova, robe i usluga,
kontrolu zahtjeva za pokretanje postupaka javne nabave zaprimljenog od nadležnog upravnog tijeka u smislu zakonskog osnova predloženog postupka javne nabave, njihove usklađenosti s podacima navedenima u planu javne nabave te njihove potpunosti u smislu dostavljenih ovlaštenja za vođenje postupaka javne nabave, izjava o sprečavanju sukoba interesa i priloga zahtjevu,
provjeru osiguranih financijskih sredstava za predmetnu javnu nabavu,
izradu općeg dijela dokumentacije za nadmetanje i ostale potrebne dokumentacije, prema zahtjevu korisnika,
provjeru usklađenosti opisa predmeta javne nabave, tehničkih specifikacija i troškovnika dostavljenih od nadležnih upravnih tijela sa zakonodavnim okvirom javne nabave,
pripremanje očitovanja i drugih akata za potrebe Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave u žalbenim postupcima
izrada i vođenje izvješća i evidencija iz područja javne nabave (izvješća o javnoj nabavi),
evidencija zaključenih ugovora,
pripremu, organizaciju i vođenje skraćenih zapisnika sa radnih Kolegija gradonačelnika i njegovih radnih tijela,
protokol za potrebe gradonačelnika, njegovih zamjenika i Gradskog vijeća,
priopćavanje i izvješćivanje javnosti u svezi rada gradonačelnika, Gradske uprave i Gradskog vijeća te obavljanje administrativnih i drugih poslova za potrebe gradonačelnika,
pripremu pisanih odgovora na vijećnička pitanja postavljena na sjednicama Gradskog vijeća,
koordiniranje aktivnosti u svezi savjetovanja sa zainteresiranom javnosti,
uobličavanje stavova i prijedloga građana o prioritetnim problemima za rješavanje u Gradu Petrinji,
promidžbu Grada i odnose s javnošću,
zaštitu osobnih podataka,
povjerenika za informiranje,
koordinaciju mjera i aktivnosti u svezi provedbe propisa o zaštiti potrošača,
suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave, organizacijama i institucijama u zemlji i inozemstvu,
vođenje brige o održavanju i aktualizaciji službene web stranice Grada,
druge poslove koji mu se stave u nadležnost sukladno zakonu i općim aktima Grada.