U Upravnom odjelu za financije i nabavu obavljaju se sljedeći upravni, pravni i stručni poslovi koji se odnose na:
izradu prijedloga Proračuna Grada i nadzor njegova izvršenja,
kreiranje i koordiniranje pri izradi osnova dugoročne financijske politike Grada,
izradu uputa i smjernica za izradu prijedloga Proračuna Grada i financijskih planova proračunskih korisnika,
analizu prijedloga i usklađivanje financijskih planova proračunskih korisnika s procijenjenim prihodima i primicima,
izradu plana rashoda i izdataka upravnih tijela Gradske uprave i kontrolu izvršenja istog,
knjigovodstveno evidentiranje prihoda, primitaka, rashoda i izdataka Proračuna i tijela Gradske uprave,
izradu polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna i drugih financijskih poslova za gradonačelnika i Gradsko vijeće,
planiranje likvidnosti Proračuna prema novčanom tijeku Proračuna,
utvrđivanje mjesečne dodjele sredstava u skladu s likvidnošću Proračuna i preuzetim obvezama proračunskih korisnika,
knjigovodstveno evidentiranja imovine Grada i izradu bilance dugotrajne imovine,
poslove vezane za popis duga, izdana jamstva i zajmove, te obvezno izvještavanje Ministarstva financija,
dobivanje suglasnosti za zaduživanje i davanje jamstava,
pripremu akata za uvođenje gradskih poreza, evidentiranje i kontrola plaćanja,
brigu o pravovremenoj naplati svih prihoda s naslova poreza, taksa i pristojbi, najamnina i zakupnina za korištenje poslovnih i stambenih prostora u vlasništvu Grada,
provođenje prisilne naplate potraživanja koja nisu u nadležnosti drugih upravnih odjela,
financijsko-računovodstvene poslove vezane za rad tijela Grada i tijela mjesne samouprave,
obračun plaća i naknada, ugovora o djelu i drugih izdataka,
obavljanje platnog prometa, blagajničko poslovanje i fakturiranje,
izradu izvješća za potrebe Ministarstva financija, Porezne uprave, REGOS-a i potrebe državne statistike,
sustav unutarnjih financijskih kontrola i fiskalnu odgovornost,
gradsku riznicu,
izradu i objavu plana nabave te ažuriranje istoga tijekom proračunske godine,
ažuriranje podataka na web stranici Grada Petrinje vezano uz propise iz područja nabave,
vođenje registra ugovora i okvirnih sporazuma,
provođenje postupaka javne nabave propisanih Zakonom o javnoj nabavi, Zakonom o koncesijama i Zakonom o javno-privatnom partnerstvu i pratećim uredbama od dostavljanja odluke o pokretanju postupka javne nabave sa pratećom dokumentacijom,
organiziranje i provođenje postupaka jednostavne i javne nabave roba, radova i usluga za potrebe Grada, sukladno odlukama nadležnih tijela,
izradu prijedloga ugovora i okvirnih sporazuma za nabavu radova, robe i usluga,
kontrolu zahtjeva za pokretanje postupaka javne nabave zaprimljenog od nadležnog upravnog tijeka u smislu zakonskog osnova predloženog postupka javne nabave, njihove usklađenosti s podacima navedenima u planu javne nabave te njihove potpunosti u smislu dostavljenih ovlaštenja za vođenje postupaka javne nabave, izjava o sprečavanju sukoba interesa i priloga zahtjevu,
provjeru osiguranih financijskih sredstava za predmetnu javnu nabavu,
izradu općeg dijela dokumentacije za nadmetanje i ostale potrebne dokumentacije, prema zahtjevu korisnika,
provjeru usklađenosti opisa predmeta javne nabave, tehničkih specifikacija i troškovnika dostavljenih od nadležnih upravnih tijela sa zakonodavnim okvirom javne nabave,
pripremanje očitovanja i drugih akata za potrebe Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave u žalbenim postupcima
izrada i vođenje izvješća i evidencija iz područja javne nabave (izvješća o javnoj nabavi),
evidencija zaključenih ugovora,
vođenje analitičke evidencije komunalne naknade za pravne osobe,
mjesečna fakturiranja izlaznih računa za komunalnu naknadu za pravne osobe po izdanim rješenjima i ugovorima,
analitičko knjiženje zaduženja i naplata komunalne naknade, slanje opomena za nepravovremenu naplatu, obračun kamate i dostava nadležnom službeniku za izdavanje Rješenja za prisilnu naplatu,
vođenje evidencije otkupa i najma stanova, pričuve, komunalnog doprinosa za fizičke osobe
naplata najamnine i drugih potraživanja, priprema dokumentacije za utuženje dužnika, otkaz ugovora, priprema dokumentacije za prodaju stanova,
vođenje evidencije u svezi zakupa poslovnog prostora, najma stanova u vlasništvu Grada Petrinje i otkupa stanova i kuća u vlasništvu RH,
vođenje zaduživanja komunalnog doprinosa za legalizaciju nezakonito izgrađenih građevina i zaduživanja naknada za nezakonito izgrađene građevine,
vođenje propisanih evidencija iz područja radnih odnosa upravnog odjela (evidencija radnog vremena),
druge poslove koji mu se stave u nadležnost sukladno zakonu i općim aktima Grada.
Zakoni, pravilnici i odluke koji se tiču financija i nabave
Pravilnik o proračunskim klasifikacijama (Narodne novine, br. 26/10,120/13 i 1/20)
Pravilnik o proračunskom računovodstvu i računskom planu (Narodne novine, br. 124/14, 115/15, 87/16, 3/18, i 126/19)
Pravilnik o utvrđivanju proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i proračunskih i izvanproračunskih korisnika proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te o načinu vođenja Registra… (Narodne novine, br 128/09, 142/14 i 23/19)
Pravilnik o postupku zaduživanja te davanja jamstava i suglasnosti jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (Narodne novine, br. 55/09 i 139/10)
Pravilnik o proračunskom nadzoru (Narodne novine, br. 71/13 i 57/15)
Uredba o kriterijima, mjerilima i postupku za odgodu plaćanja, obročnu otplatu duga te prodaju, otpis ili djelomičan otpis potraživanja (Narodne novine, br. 52/13 i 94/14)
Zakon o fiskalnoj odgovornosti (Narodne novine, br. 111/18)
Uredba o sastavljanju i predaji Izjave o fiskalnoj odgovornosti i izvještaja o primjeni fiskalnih pravila (Narodne novine, br. 95/19)
Zakon o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (Narodne novine, br. 12/17)
Pravilnik o postupku zaduživanja te davanja jamstava i suglasnosti jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave 55/09 i 139/10)
Uredba o načinu financiranja decentraliziranih funkcija te izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije JLP(R)S za 2020.godinu 128/19)
Zakon o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 28/10)
Zakon o upravnim pristojbama (Narodne novine, br. 115/16)
Zakon o lokalnim porezima (Narodne novine, br. 115/16)
Zakon o administrativnoj suradnji u području poreza (Narodne novine, br. 115/16)
Pravilnik o proračunskom nadzoru (Narodne novine, br. 71/13 i 57/15)
Uredba o načinu financiranja decentraliziranih funkcija te izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije JLP(R)S za 2020. godinu (Narodne novine, br. 128/19)
Zakon o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru (Narodne novine, br. 78/15 i 102/19)